Hitta hem

Idag tänkte vi skriva på svenska för omväxlingens skull. På ett sätt känns det naturligt att skriva på svenska, för vi studerar ju här i Vörå. Men aldrig har vi skrivit såna här inte-prov-svar-texter på svenska, så får se hur det går.  Det finns säkert språkfel, men vi försöker vårt bästa. Det är säkert bra för oss också att skriva på svenska, så lär man ju bäst.

Denna vecka har bestått av helt vanliga träningar. Vi kom hit till Vörå på tisdag morgonen. Vi började dagen med backdrag. Det var väldigt roligt att löpa backdrag igen efter den långa vintern! Det kändes bra, fast jag brukar vara lite trög på morgonträningar. Efter träningen studerade vi några timmar, och sen var det dags för dagens andra träningen. Jag var i intensiven en halv timme, och sen löpte jag en stund. Det kändes jättebra, igen.

På onsdag morgonen skidade vi. Visst var spåret lite vått, men det gick helt bra ännu! På eftermiddag hade vi en intressant träning. Hitta hem. Vi fick alltså skjuts till skogen. Vi fick kartor och sen var det bara att orientera bort. Det tog ganska länge, men meningen var ju att löpa lång länk. Det var roligt att löpa i terrängen, och ha kartan med. Bra sällskap hade vi dessutom!

Idag har vi löpt och orienterat. Meningen var att ha den där orienteringen som lite hårdare pass. Det lyckades helt okej, att löpa hårdare alltså. Själva orienteringen är då en annan sak. Jag gjorde två stora misstag och dessutom några mindre. Som så många gånger tidigare, jag orkar springa (sådär helt okej) men jag får bråttom och hittar inte kontroller. No, det lyckades ju ganska bra där i Åbo, så nog borde jag kunna orientera här också. Jag borde inte springa så hårt att jag inte orkar/hinner läsa karta. Det är bara lättare sagt än gjort, men jag ska jobba för det.

Kommentit