Vähän erilainen rastiviikko

Nyt on Kainuun rastiviikko 2016 käyty, mutta vähän eri tavalla mihin olen tottunut. Koska kävelen vielä walker (eli sellanen kipsi) jalassa niin en voinut osallistua itse kisaan, mutta kilpailun seuraaminen oli ihan mukavaa ja uutta minulle.

Saavuimme äidin ja isän kanssa lauantai iltana Puolangalle, missä majoituimme koko rastiviikon ajan. Ensimmäisenä kilpailupäivänä istuin vain VaaSun teltalla, koska satoi niin paljon. Ensimmäisenä välipäivänä 3.7 haimme Anun Paltamon juna-asemalta jonne hän saapui iltapäivällä.  Samalla reissulla kävimme myös katsomassa Hepoköngästä.

Hepoköngäs

Maanantaina oli krv:n toinen kilpailupäivä mutta Anu ei vielä tuolloin osallistunut, koska tunsi itsensä vielä väsyneeksi Puolan matkasta ja junassa olemisesta.  Kannustimme kuitenkin yhdessä VaaSulaisia ja muita tuttuja. Toisena välipäivänä lähdimme käymään Ukkohallassa, koska Anu halusi suunnistamaan kuntorasteille. Itse kävin sillä aikaa koiramme Pimun kanssa kävelemässä.

Kolmantena kilpailupäivänä Anu lähti kilpailemaan joten vihdoin minullakin oli tekemistä eli seurata hänen väliaikojaan. Anu ei ollut tyytyväinen päivän suoritukseen: "Tein paljon virheitä. Rastinoton kanssa oli suuria ongelmia".   Illalla Anu kävi vielä juoksemassa sprinttiradan Puolangan keskustassa ja minä pyöräilin perässä.

Viimeisenä rastiviikon päivänä Anu juoksi hyvän suorituksen ollen sarjansa nopein reilulla erolla. "Alussa oli epävarmuutta ja tein pieniä virheitä, mutta kokonaisuutena suoritus oli ihan hyvä.  Muilla painoi varmasti edelliset kolme päivää jaloissa, mutta itselläni ei, koska juoksin vain kaksi viimeistä kisaa"

Minun treeneihin on kuulunut lihaskuntoa joka päivä, sekä muutama pyöräily. Ensi viikon keskiviikkona menen Helsinkiin käymään lääkärillä kontrollikäynnillä leikatun nilkkani takia. Silloin saan alkaa kävelemään ilman walkeria, joten odotan innolla ensiviikkoa :)

1. Tuttuja maisemia ;) Kiva kun kävitte Puolangalla!