Hejhej

Ja, skolveckan börjar ju ta slut småningom, den har gått så fort! (Som alltid här i Vörå) Jag har haft en riktigt bra vecka hittills. En ny period och med den nya kurser började denna vecka, så det har hänt också nånting i skolan. Jag har fem kurser (och idrott) i denna period, vilket jag tycker är helt passligt. Jag har dessutom väldigt intressanta kurser nu, tycker jag, så det är ju alltid trevligt. I förra period hade jag bara 3,5 kurser (vi har sådana halvkurser ibland), och då kändes det tråkigt, ganska ofta faktiskt. Noja, nu har jag alltså en hel del att sköta i skolan, men jag ska nog klara mig. Efter den här perioden tar vi ju faktiskt jullov! Alltför tung har inte den här veckan varit, eftersom idag var vi (med skolan) på teater, så vi hade inga lektioner.


Som jag skrev, så har jag haft en bra vecka. Det har gått bra i träningarna. Jag skidat (!!) här i Vörå flera gånger, vilket har varit så roligt, förstås! Sen har vi också orienterat en gång, på ett ställe där jag aldrig hade varit. Terrängen var utmanande, likaså slingorna som vi hade. Var och en av oss fick sätta ett märke vid kontrollerna på en bana. (Till och med jag lyckades få kontroller på rätta ställen) Så, en riktigt bra träning den också! Igår sprang vi intervaller i Botniahallen. Det gick helt bra, jag är nöjd att jag kan springa på det där betonggolvet. Tidigare hade jag ju problem med benen då jag försökte löpa därinne, men inte nå mer! Imorse löpte vi (alltså jag och Satu) en lång länk som blev lite längre än vi hade planerat, men det gör väl ingenting om man inte löper hårt.

På veckoslut kommer jag att träna, studera och vila. Inget speciellt, men låter ändå bra för mig.


//Kouluviikko alkaa taas lähestyä loppuaan. Viikko on mennyt tosi nopeasti, niin kuin aina täällä Vöyrillä. Mulla on ollut hyvä viikko tähän asti. Uusi jakso ja sen myötä uudet kurssit ovat alkaneet, joten jotain on koulussakin tapahtunut. Mulla on viisi kurssia (ja urheilu) tässä jaksossa, mikä on mielestäni ihan sopiva määrä.  Mulla on menossa mielenkiintoisia kursseja, mikä sekin on tietysti mukavaa. Viime jaksossa mulla oli vain 3,5 kurssia (meillä on välillä sellaisia puolikursseja), ja välillä kyllä tuntui, että oli aika paljon luppoaikaa. Nojoo, nyt mulla on siis ihan riittävästi kouluhommia hoidettavana, mutta enköhän mä selviä. Tämän jakson jälkeen onkin sitten jo joululoma! Tämä viikko ei kuitenkaan kovin raskas ole koulun osalta ollut, koska tänään kävimme koulun kanssa teatterissa, eikä meillä ollut oppitunteja.

Kuten kirjoitin, minulla on ollut hyvä viikko. Harjoitukset ovat sujuneet. Olen hiihtänyt (!!) täällä Vöyrillä useamman kerran, mikä on ollut tosi hauskaa! Olemme myös suunnistaneet kerran, minulle ihan uudessa maastossa. Maasto oli haastava, samoin viuhkat, joita suunnistimme. Jokainen meistä vei merkit yhden radan rasteille. (Jopa minä onnistuin saamaan merkit oikeille paikoille) Tosi hyvä harjoitus sekin siis! Eilen juoksimme vetoja Botniahallissa. Vedot kulkivat ihan hyvin, olen tyytyväinen, että pystyn juosta sillä betonilattialla. Aiemminhan minulla on ollut ongelmia jalkojen kanssa, jos olen yrittänyt juosta Botniahallissa, mutta onneksi ei enää! Tänä aamuna juoksimme Satun kanssa pitkän lenkin, joka venyi vähän pidemmäksi kuin olimme suunnitelleet. Mutta eipä tuo mitään haittaa, kun hiljaa juoksee.

Viikonloppuna aion reenata, opiskella ja levätä. Ei mitään erikoista, mutta mielestäni kuulostaa hyvältä.

Kommentit