Lite testning

Igen har en ny vecka börjat och med det kommer förhoppningsvis många bra träningar. Jag tycker att förra veckan var väldigt lyckad med träningar och motivation har varit jätte hög.

I början av förra veckan gjorde jag bara lugna länkar och styrketräningar. I torsdags löpte nästan alla orienterare och skidåkare lång länk.  Det var ca. 18kilometers länk med två 1:15 000 kartor. Största delen av länken löpte vi via stigar och små vägar, men det fanns också orienteringsdelar i skogen. Fredag var en lugnare dag med träningar, för att på lördag skulle det vara dags för mattest!




Sen i lördags löpte jag mattest som planerat. Det var ett maxtest, alltså mål var att löpa så långt som man orkar med stigande fart. Jämna mellanrun tog testare också ett blodprov från fingret. Jag slutade innan jag var helt slut, för att vristen kändes lite sjuk. Jag vill ännu ta allt vad kommer till min vrist med säkerhet, så jag tror att det var rätt beslut. Resultatet var inte dåligt som jag hade tänkt, men lång löpnings- och träningspaus har ju påverkat så klart. Anu löpte också mattestet (för första gången i sitt liv) och hon tyckte att det var tungt, men roligt.


Kommentit