Peruskestävyyttä // Grunduthållighet

Tässä matkalla Syötteelle löysin vihdoin aikaa kirjoittaa tänne. Tosin aihe on taas ihan hukassa, mutta eiköhän se löydy tässä kirjoittaessa.

Treenejä on tullut tehtyä ihan tavalliseen tapaan, vaikka joulu olikin. Tai no ei ihan tavallisesti, koska löin varpaan oveen vähän vajaa kaksi viikkoa sitten ja siksi juoksua on pitänyt vähentää. No, olen sitten hiihtänyt ja tehnyt kuntopiirejä. Onneksi Kärsämäellä, missä vietimme joulun, oli lunta ja ladut ihan kohtuullisessa kunnossa. Kävimme myös hiihtämässä Haapavedellä Korkatissa, jossa hiihdimme 2h 45min. Oli ihan mukava käydä hiihtämässä ladulla, jossa ei ole aikaisemmin hiihtänyt ja emme ehtineet edes hiihtää kaikkia latuja. :)

No enhän tietenkään saanut tätä kirjoitettua kokonaan matkalla tänne Syötteelle, koska on loma niin ei jaksa. Joka tapauksessa ensimmäinen hiihtolenkki on nyt tehty ja saunassa on käyty. Täällä Syötteellä on sitten tarkoitus treenata määrää hiihtäen, reilun viikon verran ja perjantaina 6.1.2017 sitten lähteä Keminmaalle hiihtosuunnistuskisoihin. Perjantaina Keminmaalla on sprintti ja lauantaina keskimatka. Kilpailen, kuten tavallista, D20-sarjassa.



Jag började skriva den här på väg till Syöte, men inte orkade jag skriva ända till slut, för att det är jullov helt enkelt. Jag är inte så säker om vad jag ska skriva men jag hittar någonting då jag skriver. :)

Jag har tränat helt vanligt grunduthållighet, fast det var jul. Eller inte helt vanligt, för att jag slog mitt tå till dörren nästan två veckor sen, så jag har inte kunnat löpa så mycket. Men jag har skidat och styrketränat. Vi var julen i Kärsämäki och jag kunde skida där, då Anu var och löpa. En dag gick jag, Anu och pappa till Korkatti, Haapavesi och skidade. Vi skidade nästan tre timmar, men spåren var i bra skick så det var roligt, för att vi hade inte varit där förr.

Så nu är jag i Syöte och först skidlänk har gjorts och bastun har varit varm. Vi ska träna här i Syöte lite över en vecka och sen ska vi till Keminmaa 6.1.2017. Där ska jag tävla två skid-o tävlingar, först sprint på fredag och sen medeldistans på lördag. Jag ska tävla i D20-klass. Tävlingar är samtidigt juniorlandskamp och jag har alttså blivit uttagen till Finlands lag.



Kommentit