Pitkä tauko // En lång paus

On tosiaan kulunut kauan viimeisimmästä kirjoituksestani tänne. Paljon on taas ehtinyt tapahtua, sekä mukavia että vähemmän mukavia asioita. Voisin aloittaa kertomalla, että vaivannut akillesjänteeni on ollut hyvä jo monta viikkoa! Olen aloittanut juoksuharjoittelun (!!) taas, mutta kilometrimäärät eivät vielä päätä huimaa. Aloitan juoksureenit varovasti, ettei akillesjänteeni kipeytyisi heti uudestaan. Vaivan takia pidin ylimenokauden hieman totuttua aiemmin. Kauden tärkeimpien kisojen ollessa jo menneisyyttä totesin olevan järkevintä hoitaa vamma pois heti ja aloittaa uusi reenikausi terveenä.

Omalta osaltani uusi harjoituskausi on jo alkanut. Mennyt kausi oli osaltani varsin hyvä, mutta tavoitteena on tietysti, että ensi kausi olisi vielä parempi! SM-viestin kävin juoksemassa, kun tuntemuksia ei akillesjänteessä ollut (eikä tullut juoksuni jälkeenkään!). Yllätin itseni kohtuullisen hyvällä suunnistuksella, vaikka juoksu ei kovin kepoisesti kulkenutkaan tauon jälkeen. Joukkueemme juoksi itse asiassa toiseksi! Olen tehnyt aika paljon PK-reeniä, mikä on oikeastaan aika mukavaa, ei tarvitse koko ajan ajatella kisoja ja keskittyä täysillä. Vielä yhden urheiluun liittyvän asian voisin kertoa: minut valittiin myös tulevalle kaudelle nuorten maajoukkueeseen!


Hiljaiselooni täällä blogin puolella on vaikuttanut tietysti moni asia. Reenaaminen, akillesvaiva ja ylimenokausi, jonka aikana ei nyt paljoa tapahdu, ovat muutamia näistä asioista. Yksi, ehkä merkittävin, syy on ylioppilaskirjoitukset. Kirjoitin syksyllä englannin ja äidinkielen (suomi). Oikeastaan kouluakaan minulla ei ole niin hirveän paljon jäljellä, kolmanneksi viimeinen jaksoni lukiossa alkoi viime viikolla. Pian minun kai pitäisi tietää, mitä teen lukion jälkeen, mutta suoraan sanottuna kaikki on vielä varsin epäselvää. Mutta en jaksa stressata siitä asiasta, asioilla on kai tapana järjestyä.

Todella tylsä ja sekava teksti tällä kertaa, olen todellakin tietoinen siitä. Ajattelin kuitenkin, että monen kuukauden hiljaiselon jälkeen voisin jotain kirjoittaa tännekin. Nyt kun kerran sain itseäni niskasta kiinni, voin luvata, että päivittelen tänne useammin tästä eteenpäin. :) Se tuskin on ylivoimainen lupaus, kun viimeisimmästä julkaisustani on jo useita kuukausia.




// Jo, det var verkligen länge sedan jag skrev hit. Mycket har förstås hunnit hända, både mycket roligt och mindre roligt. Till att börja med skulle jag kunna berätta att min akillessena har varit bra under flera veckor nu! Jag har börjat springa igen (!!), men kilometer blir inte många per veckan ännu. Jag ska börja försiktigt så att den inte blir sjuk genast igen. På grund av skadan höll jag viloperioden lite tidigare än vanligtvis. Eftersom säsongens viktiga tävlingar redan har gått, tänkte jag att det lönar sig att få akillessenan i skick nu och börja en ny träningssäsong som frisk.

En ny träningssäsong har alltså börjat för min del, och jag är full av motivation! Säsongen som varit och farit var en riktigt lyckad för min del. Men målet är förstås att den nästa säsongen blir ännu bättre! Jag sprang FM-stafett eftersom jag inte kände någon smärta före tävlingen, on inte efter den heller! Jag orienterade överraskande bra, men löpningen kändes nog inte den lättaste efter pausen. Vårt lag fick faktiskt silver! Vad gäller träningen, har jag börjat köra ganska mycket GU nu, vilket är på sätt och vis ganska skönt då man inte behöver fokusera fullt på tävlingar. En sak som jag ännu skulle kunna berätta är att jag blev uttagen till juniorlandslaget också för nästa säsong!

Att jag inte har skrivit hit beror förstås på flera olika saker. Jag har tränat, varit lite skadad, haft viloperiod och därför inte haft något att skriva om. Men en betydande orsak är säkert att jag har skrivit studentprov i engelska och finska som modersmål. Jag har faktiskt inte så mycket att berätta om dem, om finskan vet jag inte ens preliminära resultat. Vad gäller skolan, har jag faktiskt inte så mycket kvar nu, den tredje sista perioden började ju förra veckan. Snart borde jag väl veta vad jag vill göra sen efter gymnasiet, men ärligt talat är allt ganska oklart ännu. Men jag orkar inte stressa för det, utan tar det som det kommer.

Ett väldigt tråkigt och veligt inlägg denna gång, det är jag väl medveten om. Men jag kände att det behövdes en kort uppdatering efter flera månaders tystnad. Nu när jag en gång skärpade mig och skrev något, kan jag lova att uppdateringar blir lite oftare från och med nu. :) Haha, det är dock inte så svårt att lova då jag inte skrivit på flera månader.

Kommentit