Ännu några dagar // Vielä pari päivää

Efter vår resa till Ylläs har inget speciellt hänt. Mest har vi varit i Vörå där man faktiskt kan redan skida, vilket är ju super! Denna vecka har jag tränat flera gånger med friidrottarna och några med orienterarna. I onsdags sprang jag längre FU-drag i Botniahallen. Det har gått en stund då jag senast sprang intervaller i Botniahallen, så en comeback dit också. Det har gått bra i träningarna under senaste tiden, vilket är ju riktigt skönt! Jag älskar ju träning och att få vara frisk och träna som man har planerat är typ det bästa jag vet. Och att det finns snö på marken är ju roligt det också. Det blir så mycket ljusare och sen får man ju skida.



Nästa vecka har jag bara ett prov och sen tar vi jullov. Jag har lättare vecka också vad gäller träning så verkligen ingen brist på tid. Tiden har ju gått så fort! Konstigt att tänka att efter jul har jag faktiskt bara en period kvar i Vörå, det var ju just jag började i Vörå.

// Ylläksen reissun jälkeen palasimme arkeen, eikä mitään kummempia ole tapahtunut. Enimmäkseen olemme tietysti olleet Vöyrillä. Vöyrille avattiin tekolumilatu tällä viikolla, joten nyt pääsemme hiihtämään Vöyrilläkin! Tällä viikolla olen treenannut useamman kerran yleisurheilijoiden kanssa ja muutaman kerran suunnistajienkin kanssa. Torstaina juoksin pitkästä aikaa Botniahallissa, ohjelmassa pidempiä VK-vetoja. Reenit ovat sujuneet hyvin viime aikoina, mikä on tietysti tosi mukavaa! Rakastan reenaamista, joten terveenä oleminen ja suunniteltujen reenien sujuminen on parhaita asioita joita tiedän. Kivaa, että luntakin on satanut: on niin paljon valoisampaa ja pääsee hiihtämään.

Ensi viikolla minulla on vain yksi koe, minkä jälkeen alkaakin joululoma. Myös treenien suhteen minulla on kevyempää ensi viikolla, joten ainakaan ajasta ei pitäisi olla pulaa. Tosi outoa ajatella, että joulun jälkeen minulla on oikeasti vain yksi jakso jäljellä Vöyrillä, juurihan vasta aloitin Vöyrillä.

Kommentit