Inte mycket kvar // Ei enää paljoa jäljellä

Tiden går fort då man har roligt, så sägs det. Det stämmer verkligen, min gymnasietid börjar närma sitt slut med stormsteg. Jag har nämligen bara ett (!!) studentprov kvar, matte på måndag. De här tre senaste åren har verkligen varit de bästa i mitt liv, jag skulle aldrig ha trott att jag trivs så här bra i Vörå! Jag kommer verkligen att sakna Vörå, men man måste väl gå framåt i livet i något skede. Så fina stunder har jag upplevt i Vörå, tack alla som gjorde de här åren till de bästa!



Efter skrivningar på måndag ska jag till Kroatien med landslaget, vilket är ju superroligt! Längtar såå efter att få springa på bar mark och skog igen. Kul att jag inte behöver tänka på skolan på lägret och bara får njuta av det jag älskar.



Igår på vår vanliga mathandlingsrunda i Minimani märkte vi att också brödhyllorna har hittat sina platser. Det var bra ordning där och det fanns hur många olika brödsorter som helst. Man kan ju också köpa varmt, nybakat bröd där. Vi köpte ett nybakat "fruktbröd", och kan berätta att det var faktiskt riktigt gott, trots att det kan låta lite annorlunda.




// Aika menee nopeasti, kun on hauskaa, niinhän sitä sanotaan. Sanonta pitää tosiaankin paikkansa, lukioaikani lähestyy uhkaavasti loppuaan. Minulla on enää yhdet (!!) ylioppilaskirjoitukset jäljellä, kirjoitan matikan maanantaina. Kuluneet kolme vuotta ovat todellakin olleet tähän astisen elämäni parhaat, en osannut lukiota aloittaessani kuvitellakaan, kuinka hyvin viihtyisin Vöyrillä. Tulen varmasti kaipaamaan Vöyri-aikaa, mutta joskus on aika siirtyä kohti uusia haasteita. Hienoja hetkiä olen saanut kokea Vöyrillä. Kiitos kaikille, jotka teitte kuluneista vuosista mahtavat!

Maanantain kirjoitusten jälkeen lähdemme maajoukkueen kanssa leirille Kroatiaan. Olen todellakin innoissani päästessäni taas juoksemaan ja suunnistamaan sulalle maalle! Leirillä saan keskittyä vain siihen, mitä rakastan, eikä kouluhommilla tarvitse päätä vaivata.

Tänään ruokaostoksilla Minimanissa huomasimme, että myös leipäosasto on nyt hyvässä järjestyksessä. Erilaisia leipiä oli vaikka kuinka, ja myös lämmintä, vastaleivottua leipää on saatavilla, me päädyimme vastaleivottuun "hedelmäleipään". Hieman erikoisempaa leipää, mutta todellakin positiivinen yllätys!


Kommentit