KESÄLOMA // SOMMARLOV

Hei! Jonkin aikaa olen taas miettinyt tänne jotain kirjoittavani, mutta enää en keksinyt syitä välttelylle. Viimeksi kirjoitin tänne pääsiäisenä, ja sen jälkeen on tapahtunut paljon. Ihan kaikkea en tänne aio kertoa, koska tekstiä ei jaksaisi kukaan lukea, mutta joitain tärkeimpiä voisin mainita:

Heti pääsiäisen jälkeen juoksin elämäni ensimmäisen 10milan NTNUI:n väreissä. En suoriutunut haluamallani tavalla, mutta en onneksi ihan pilannutkaan joukkueemme suoritusta. Sija 19 ei ole sitä mihin parhaimmillaan pystymme, mutta siitä on hyvä lähteä parantamaan ;)








10milan jälkeen reenasin pari viikkoa ihan fiiliksen mukaan (Heh, en ainakaan vähempää kuin yleensä, mutta päätin, että en stressaa reeneistä tuona aikana). Syynä tähän oli lähestyvä tentti. Meillä on vain yksi iso tentti koko vuonna, joten tenttiä stressaa väkisinkin vähän, vaikka tiesinkin tehneeni tasaisesti töitä koko lukukauden. Kirjallinen osa oli 15.5 ja suullinen 23.5. Kirjallisen tein itse asiassa Vaasassa, mutta suullinen oli tietysti hoidettava Trondheimissa. Pari päivää sitten sain tietää päässeeni läpi sekä kirjallisesta että suullisesta osasta, joten viimeistään nyt voin sanoa olevani kesälomalla! Koska moni on siitä minulta kysellyt, voisin tarkentaa, että jatkan opintojani syksyllä Trondheimissa. Viihdyn Trondheimissa todella hyvin, joten minulla ei ole mitään suunnitelmia muuttaa takaisin Suomeen opiskelemaan. Opintoni kestävät normaalilla tahdilla suoritettuna 6 vuotta, mutta luultavasti minulla ne kestävät kauemmin. Mutta kuten mainitsin, viihdyn Trondheimissa todella hyvin, ja uskon että nuo vuodet menevät nopeasti. Ainakin ensimmäinen vuosi kului todella nopeasti.




Reilu viikko sitten matkasin Tanskaan nuorten maajoukkueen kanssa. Tarkoituksenamme oli tutustua JWOCin maastotyyppiin ja leirin lopussa juostiin 3 viimeistä katsastuskisaa JWOCiin. En tässä ryhdy jokaista reeniä analysoimaan, mutta lyhyesti voin todeta, että hiukan lisää malttia niin hyvä tulee ;) Onnekseni kisat menivät kuitenkin riittävän hyvin, niin että vajaan kuukauden päästä saan juosta kolmannen ja viimeisen kerran Suomen paidassa JWOCissa.

Kaikki reenit eivät ihan toivotusti sujuneet // Några träningar gick inte så väldigt bra
Mutta toisiin reeneihin voin olla melko tyytyväinen // Men andra träningar kan jag vara ganska nöjd med


Kauaa en ehdi paikallani pysyä, sillä jo tulevana viikonloppuna juostaan Jukola. Vaikka kisa ei minulle sinänsä tärkeä olekaan, haluan tietysti onnistua ja saada hyvän harjoituksen.



Tällä kertaa saitte ehkä sekavimman tekstin, minkä löydätte tästä blogista. Koska viimeisimmästä kirjoituksesta oli jo kulunut niin kauan, oli vaikea saada selkeää tekstiä. Lyhyesti sanottuna voin vain todeta, että minulla menee tällä hetkellä oikeastaan tosi hyvin :) Yritän kirjoitella vähän ahkerammin, ehkä tekstitkin pysyvät silloin selkeämpinä.



// Hej! Jag har tänkt redan en stund att jag skulle kunna skriva hit, men nu har jag faktiskt inte flera (bra eller dåliga) orsaker att inte skriva. Senast skrev jag under påsklovet (jag skrev ju att en finsk version av texten kommer, men hehe kom inte). Eftersom det har självklart hänt mycket efter påsken, kommer jag inte att skriva om allt men försöker ta upp något av det viktigaste:

Direkt efter påsken fick jag löpa mitt första 10mila med NTNUI. Jag löpte inte som jag ville, men inte heller helt katastrofalt. Vi blev till slut 19., och det är inte det bästa vi kan, men därifrån är det bra att försöka förbättra ;)

Efter 10mila tränade jag några veckor utan plan. Jag tränade, hehe, minst lika mycket som vanligt, men jag hade bestämt att jag ska inte tvinga mig själv om jag är trött. Orsaken til detta var "eksamen" som närmade sig med stormsteg. Vi har bara en stor tenta i hela året, så jag blev nog lite stressad även om jag visste att jag hade jobba kontinuerligt hela året. Den skriftliga delen skrev jag, i Vasa faktiskt, 15.5. Den muntliga delen hade jag självklart i Trondheim, den hade vi 23.5. För några dagar sedan fick jag veta att jag blev godkänd i båda delar, så senast nu har jag sommarlov! Det är flera som har frågat detta, så jag tänkte att jag kan ju bra skriva det här också: jag ska fortsätta studier i Trondheim på hösten. Jag trivs superbra och har inga planer att börja studera i Finland. Studiet som jag går på (medisin) tar ju vanlig takt 6 år, men för mig blir det nog mer än det. Men som sagt, jag trivs väldigt bra i Trondheim och tror att de kommande åren går fort. Åtminstone gick det första året sjukt fort.

För drygt en vecka sedan reste jag med landslaget till Danmark. Där skulle vi bekanta oss med JWOC-terrängen och i slutet av lägret ha de 3 sista uttagningstävlingar. Jag tänker inte analysera mina prestationer här desto mer, men kort kan jag konstatera att bara jag tar mig lite mer tid till orientering så blir det bra ;) Som tur gick tävlingarna ändå tillräckligt bra och om en månad får jag löpa mitt tredje och sista JWOC i Danmark.

Denna gång blev strukturen på texten dålig. Eller rättare sagt, har den ingen struktur. Det beror dels på att det var för en lång stund sedan jag skrev hit senast, dels på att jag ville få ut denna uppdatering nu. Kort sagt kan jag bara säga att det går egentligen väldigt bra för mig just nu :) Jag ska försöka uppdatera hit lite mer så blir också texterna kanske lite mer strukturerade.




Kommentit